چرا از PHP استفاده می کنیم؟
نوشته شده توسط : سمیه

برای شناخت و دوست داشتن PHP دلایل زیادی وجود دارد، احتمالاً قوی ترین و معتبرترین آنها این است: هر جایی که وب استفاده شود، PHP نیز استفاده و اجرا می شود. اگر بخواهید با احتیاط خرید کنید، ۳ دلار ناچیز در هر ماه برای هزینه اکانت هاست به شما امکان می دهد تا بخواهید برنامه وب خود را در Python یا Ruby اجرا کنید. اما قطعاً PHP را اجرا خواهید کرد. این بدان معناست هر جا که باشید می توانید روی آن حساب کنید.

نرم افزارهای محبوب بسیاری با PHP نوشته شده اند، چون در همه جا اجرا می شود و شروع کار با آن نیز آسان است. وردپرس بزرگترین و آشناترین نمونه است اما ابزاری مانند جوملا، دروپال، مجنتو،ExpressionEngine ، ویبولتین، مدیاویکی و … نیز PHP را روی سرورهایشان اجرا می کنند.

چارچوب های PHP زیادی نیز وجود دارد: Symfony، Zend، Laravel، Aura، CakePHP، Yii و حتی CodeIgnitor قدیمی. مطمئناً برای هر زبان دیگری هم می توانید لیستی از چارچوب های وب تهیه کنید و حتی در مورد زبانهای رایج وب مانند Python ، Ruby یا Node / JavaScript ممکن است بتوانید لیست قابل رقابتی از نظر تعداد جمع آوری کنید. اما تعداد سایت هایی که PHP را اجرا می کنند، بسیار زیاد است.

وردپرس با افتخار فخرفروشی می کند که بیش از ۳۰ درصد از اینترنت را پشتیبانی می کند. به احتمال زیاد حجم بسیار زیادی از برنامه های اینترنتی در حال استفاده از PHP هستند.

PHP از خصوصیات بسیار خوبی برخوردار است

پویایی آسان در PHP ساخته می شود

PHP بیشتر از هر زبان دیگری رندر و برنامه نویسی HTML را آسان تر می کند. بنابراین تبدیل کد HTML به PHP بسیار ساده است. فقط کافیست فایل file.html خود را به file.php تغییر دهید و در برخی تگ های <? php ?> کمی پویایی اضافه کنید. همچنین برای رسیدگی به بقیه کارهایتان، بیشتر سرورهای وب از قبل پیکربندی شده اند. این زبان آنقدر ساده است که تقریباً هر کسی می تواند آن را شروع کند، بدون اینکه نیاز به درک زیادی از برنامه نویسی داشته باشد. PHP برای کسب تجربه بسیار مناسب است و به همین دلیل کدهای بد زیادی نوشته می شود.

بدترین کدهای PHP توسط برنامه نویسان تازه کار نوشته شده است. ولی بیشترین ترس و نفرتی که از PHP در جهان با آن روبرو می شوید از یک مشکل اساسی دیگر ناشی می شود: PHP هیچگاه یک طرح عالی با یک ایده خیالی درباره اینکه چرا یک زبان کامل برای وب سرورتان بوده، نداشته است.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: